نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4898
-
الف
+

تحفه ای که بازیگر بالیوودی در سالگیره تولدش به هواداران خود داد

«عامر خان» سوپراستار هندی در مشابه بالیوودی فلم «فارست گامپ» مقابل دوربین می‌رود.

دیروز 14 مارچ همزمان با سالگیره تولد «عامرخان» اسطوره ی هندی بود و این بازیگر 54 ساله بالیوودی خبر از فلم جدید خود داد.

به گزارش آی فیلم2، «عامر خان» در یک رخداد رسانه‌ای به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگیره تولدش در بمبئی از ساخت این فلم خبر داده و گفت که حق ساخت مشابه هندی «فارست گامپ» را از کمپنی پارامونت خریداری کرده است.

وی همچنین عنوان کرد که همواره عاشق فلمنامه «فارست گامپ» بوده که قصه ای فوق‌العاده دارد.

این فلم که به زبان هندی ساخته می‌شود « Lal Singh Chadha» نام دارد و «ادویت چاندان» کارگردانی آن را به دوش دارد.

 «عامرخان» بازیگر مشهور بالیوودی علاوه بر بازی در کرکتر اصلی، تهیه‌کنندگی فلم را نیز بر عهده دارد.

فلم «فارست گامپ» به کارگردانی «رابرت زمکیس» محصول سال ۱۹۹۴ میلادی براساس رمانی به همین نام از «وینسنت گروم» ساخته شد و با فروش جهانی ۶۶۷ ملیون دالر، پرفروش‌ترین فلم امریکا در آن سال شد و «تام هنکس» بازیگر کرکتر اصلی آن بود.

فلمبرداری این فلم سینمایی از ماه سپتمبر آغاز می شود و در اواخر سال 2020 اکران خواهد شد.

«فارست گامپ» نامزد دریافت ۱۳ جایزه اسکار شد که موفق به دریافت ۶ جایزه بهترین فلم، بهترین کارگردانی، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین بازیگر کرکتر اول مرد، بهترین فلمنامه اقتباسی و بهترین تدوین شد.

این فلم همزمان با فلم موفق «رستگاری در شاوشنگ» در یک سال ساخته شد و تقریباً در تمامی جایزه‌های اسکار با این فلم رقیب بود و در همه رقابت‌ها پیروز شد و «رستگاری در شاوشنگ» موفق به کسب هیچ جایزه‌ای نشد، هر چند که بعدها در لست ۲۵۰ فلم برتر تاریخ سینما در سایت معتبر IMDB «رستگاری در شاوشنگ» در رتبه ۱ و «فارست گامپ» در رتبه ۱۵ قرار گرفت.

ساخت مشابه بالیوودی بر اساس آثار هالیوودی در چند سال اخیر رونق بیشتری گرفته و در سال ۲۰۱۷ فلم «سرآشپز» بر اساس فلم اصلی ساخته «جان فاوارو» ساخته شد و در سال ۲۰۱۴ نیز فلم «بنگ بنگ» بر اساس فلم «شوالیه و روز» به سینمای هند آمد.

عامر خان در 14 مارچ 1965 در خانواده‌ای مسلمان در شهر بمبئی هند به دنیا آمده‌ است. پدرش «طاهر حسین» و همچنان کاکایش «ناصر حسین» از تهیه‌کنندگان بزرگ سینمای هند هستند.

وی زندگی هنری‌ اش را با بازی در فلمی به نام «Yaadon Ki Baaraat» در سال 1973 میلادی به کارگردانی کاکایش و در زمانی آغاز کرد که طفلی هشت‌ ساله بود.

عامر خان در 18 اپریل 1986 با «رینا داتا» ازدواج کرد او از ازدواج اولش یک دختر و یک پسر به نام های «آیرا خان» و «جنید خان» دارد .

عامر خان در سال 2005 برای دومین بار ازدواج کرد و از «کیران رائو» یک پسر به نام «آزاد رائو خان» دارد .

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر